יותר מטבח פחות כסף- הוזלת מחיר המטבח

הדרכים להוזיל את מחיר המטבח מבלי לפגוע באיכות ובנוחות

זכרו, החלפת מטבח כרוכה בהוצאה כספית גדולה, אנו צריכים להשתמש בחומרים איכותיים שיעניקו למטבח מראה חדש לפחות 15 שנים.

 

מעט מגירות גדולות במקום הרבה מגירות קטנות

כשמחלקים את שטח ארונות המטבח למעט מגירות גדולות (85-120 ס"מ) מרוויחים פעמיים: יותר אחסון בפחות כסף.

איך מרוויחים שטח אחסון?

השטח שבין הארונות (דפנות הארונות + המרווח בין המסילה למגירה) הוא שטח מבוזבז, שלא ניתן לנצלו לאחסון. כשמחלקים את המטבח לפחות מגירות יש פחות שטחים מבוזבזים ויותר שטחי אחסון בתוך המגירות.

ולמה זה חוסך לנו כסף?

כיוון שהמסילות הן מרכיב יקר, כמה שפחות מסילות משמעותו חסכון ניכר במחיר.

חשוב לזכור: כאשר משתמשים במסילות איכותיות הן מסוגלות לשאת משקל של 65 ק"ג ויותר, ולחשוף לנו את תכולת המגירה בקלות ובשקט, גם כשהמגירה ברוחב 120 ס"מ.

 

פינה סגורה במקום פרזול פינתי

מכירים את המדף בארונות התחתונים מתחת לשיש? המדף ששבר לנו את הגב. או את הקרוסלה שתפסה לנו את האצבעות, ושלחה אותנו למסע חילוץ אל הכלים שנפלו מאחורה?

תעשיה שלמה קמה סביב הצורך להנגיש את הפינה. חלק ממתקני הפינה, במיוחד הלמנס, אכן נוחים ומוצלחים. אבל הם ממש לא זולים.

כשמבטלים את האחסון הפינתי חוסכים הרבה כסף, ובניגוד למה שנראה במבט ראשון, לא באמת מפסידים שטח אחסון.

 

חזיתות פורמייקה במקום חזיתות צבע, זכוכית, עץ או חומרים אקריליים

בשנים האחרונות נכנסו לתעשיית המטבחים עשרות חומרים חדשים, יפים ומלהיבים. אבל הפורמיקה נותר החומר השכיח והזול מכולם. לפורמיקה יש סטיגמה של חומר נחות, אבל האמת היא שפורמייקה היא החומר הכי עמיד וקל לתחזוקה בתעשיית המטבחים. היא מגיעה במגוון עצום של צבעים, טקסטורות ורמות ברק. ניתן לעצב מטבחי פורמייקה בסגנונות שונים ומשונים. וכשמצליחים לבחור בפורמייקה ובקנטים הנכונים, מקבלים חזיתות מושלמות.

למה לפרומייקה סטיגמה של חומר נחות?

פורמייקה מחייבת עבודת חיתוך, הדבקה וקידוח במכונות מיוחדות. כשרוכשים רהיטי פורמייקה מנגריות ומפעלים פשוטים "זוכים" להכיר את הקנטים המתקלפים, הפס השחור של ההדבקה, הציפוי המתרומם וחוויות נוספות שאין להן שום קשר לפוטנציאל האדיר של החומר, כשהוא נמצא בידיים המתאימות.

אם התקציב שלכם מצומצם, ואין לכם פנטזיות על מטבח כפרי, אני ממליצה ללכת על פורמייקה

מזווה מגירות במקום מזווה נשלף

לפני שנים רבות הייתי מעצבת מטבחים באולם תצוגה של חברת מטבחים גדולה. כשרציתי להלהיב לקוחות (במיוחד את הגברים) הייתי פותחת את הדלת של ארון המזווה טנדם הגבוה, זה כמעט תמיד עבד. יש משהוא מאוד משמח, כנראה בלראות את כל המצרכים שרכשתם כולם יחד, כבר במבט הראשון. אבל האמת היא שהמתקנים הללו יקרים מאוד והם המרכיב הראשון עליו אני מוותרת. ארון מזווה הכולל מגירות הוא הרבה יותר פרקטי, מכיל לא פחות, יותר קל לניקוי וכמובן פחות יקר.

 

בארונות גבוהים יש לבחור בדלתות במקום בקלפות

מנגנוני ההרמה, המכונים קלפות, מאפשרים לנו להשתמש בחזיתות רחבות מאוד (בניגוד לדלתות שגודלן בד"כ מוגבל לעד 60 ס"מ) והכי חשוב הן מוציאות את החזית מגובה העיניים שלנו ומאפשרות לנו תנועה חופשית מול הארון הפתוח (בניגוד לדלתות שנשארות פתוחות משני צידי הארון).

הבעיה היא שהשוק מוצף במנגנוני הרמה זולים ובלקוחות שהתנסו בהם ונותרו עם חזיתות תקועות. על כן אם בחרתם בקלפה, אז רק איכותית (ממליצה על מנגנון אוונטוס של בלום) וזה כצפוי – לא זול.

זכרו: בארונות שבגובה מעל 180 אנחנו משתמשים בתדירות נמוכה, כך שהבחירה בקלפה תהיה רק מטעמים אסתטיים. ואת זה, עם קצת מקצועיות וניסיון בדרך כלל ניתן לסדר.

ידיות חיצוניות במקום ידיות אינטגרליות

ידיות אינטגרליות מאפשרות לנו להעניק למטבח מראה של רהיט רציף אחיד ונקי, בניגוד לידיות חיצוניות המדגישות כל דלת ומגירה. ידיות אינטגרליות לרב מייקרות את המטבח.

לכן כשאני מעצבת מטבח, גם אם הוא מודרני, בתקציב לחוץ, אני מוצאת ידיות חיצוניות מתאימות והרווחנו מספר דברים: חסכנו כסף, השגנו מראה ייחודי ועשינו מקום למגבת.

פגישת ייעוץ לתכנון מטבח שתחסוך לכם כסף רב

רוצים לנצל את התקציב העומד לרשותכם בחכמה, להצליח לקבל מטבח מוצלח במחיר מעולה?

מזמינה אתכם לקבוע איתי, שגית טורם – מעצבת מטבח, להגיע אלי לסטודיו למטבחים לפגישת ייעוץ בה תקבלו רעיונות מקוריים, תכנית מטבח ייחודית ובעיקר, תחסכו כסף רב!