איך מתכננים, מעצבים ורוכשים מטבח ביעילות?

תכנון מטבח מקצועי- אל תתפשרו על פחות!

המטבח הוא החלל המורכב ביותר בבית. הוא משמש גם לבישול גם לאכילה גם לאחסון וגם לאירוח. הוא מכיל כיור ומדיח ומכשירי חשמל (וגז) שונים ורבים.
המטבח הוא האזור בבית, שרב האנשים מבלים בו הכי הרבה זמן עירות, בהשוואה ליתר האזורים (סלון חדרי שינה, חדרי שירות ורחצה)
המטבח הוא ההוצאה הכספית המשפחתית השלישית בגודלה (אחרי בית ואוטו).
רב האנשים מחליפים מטבח אחת לחמש עשרה שנים.
תכללו את כל העובדות שפרטתי ותגיעו למסקנה המתבקשת- תכנית המטבח היא אבן הפינה לבית מוצלח! (וזאת גם הסיבה שבחרתי להתמחות בתכנון מטבחים)

למה צריך מעצבת פרטית לתכנון המטבח?

סקר של חברת "בלום" , שנערך לפני כעשר שנים, גילה שיותר מ- 60% מרוכשי המטבחים לא מרוצים מהמטבח שיצא להם.

 

"איזה באסה שלא הגענו אליך קודם", משפט שאני שומעת כל שבוע בוורסיה כזו או אחרת ממגוון לקוחות. אנשים שבונים בית, כמובן עם אדריכל, ומגיעים אליי אחרי שכבר התחילו לבנות, וגילו שהמטבח שתכננו להם איננו מספק. החלונות כבר מוזמנים, התשתיות כבר במקום וכל שינוי כרוך בעלויות נוספות. אנשים שרכשו דירות קבלן, סגרו מטבח אצל חברת המטבחים של הקבלן ו"התעוררו" סמוך לאיכלוס, כשגילו שהמטבח לא מספיק טוב או שלא נשאר מקום לסלון ראוי. ואנשים ששיפצו לפני כמה שנים והתאכזבו מהתוצאה.

 

למרות שאנשים משקיעים המון זמן ומאמץ בתכנון המטבח, הם מתאכזבים ממנו. זה נובע מהשיטה שלא מאפשרת להם לקבל החלטות בצורה שקולה. לאדריכלים בדרך כלל אין את הכלים להמחיש ללקוחות (בתלת מיימד) את המשמעות של כל בחירה, הם מסתמכים על המעצבות בחברות המטבחים. תפקידן של המעצבות בחברות המטבחים הוא קודם כל למכור. זמנן מוגבל לשעתיים ללקוח. ולכן המעצבת (בהנחה שהיא מקצועית, ולצערי לא כולן כאלה) מראה ללקוחות את התכנית (תכנית אחת, ולא כמה אפשרויות להשוואה) שהיא מאמינה שלא תעורר בו התנגדויות. בפגישה אין ללקוח באמת אפשרות להתעמק בתוכנית. והלקוח לא מקבל תכניות מודפסות להתעמק בהן, אלא אם שילם מקדמה. כך יוצא שהלקוחות לא רואים אפשרויות שונות, ומחמיצים הזדמנות לתכנון טוב יותר.

כמה זמן אתם יכולים לבזבז?

אנשים מבזבזים את זמנם בפגישות מכירה ארוכות (שעתיים בכל חברת מטבחים) בשתיים שלוש חברות מטבחים. יוצאים מהפגישות מבולבלים. לא מסוגלים לבצע השוואה אמיתי בין הצעות המחיר שקיבלו ובוחרים בספק מטבחים על סמך קריטריונים לא רציונאלים (עד כמה המעצבת קשובה או נחמדה, עד כמה המטבחים באולם התצוגה יפים לטעמם). אחרי שסגרו ויש בידיהם תכניות מטבח, הם מתחילים את תהליך התכנון מחדש, הפעם כלקוחות שבויים מול מעצבת שסבלנותה פקעה. שיטה לא יעילה, שמובילה לאכזבה ומבזבזת זמן יקר.

מהי השיטה היעילה לתכנון מטבח?

אחרי 15 שנים של תכנון ועיצוב, אחרי שעשיתי אלפי מטבחים. אחרי שעבדתי בחברת מטבחים, הייתי שותפה בחברת מטבחים והפכתי לאחת ממעצבות המטבחים הראשונות בארץ (מעצבת פנים שהתמחותה במטבחים) פיתחתי שיטה שמבטיחה לכם שתהיו מרוצים מהמטבח החדש שלכם במינימום זמן ובחיסכון כספי.

שישה שלבים בדרך אל מטבח החלומות שלכם

שלב 1- צרכים ורצונות

הצרכים והרצונות שלכם הם המצפן שלנו בתכנון ובעיצוב.
אני מזמינה אתכם לענות על שאלון קצרצר שיאפשר לכם להגיע אליי מוכנים, ויאפשר לי להבין אתכם במהירות. – ענו על שאלון שיסייע לכם להגדיר מהם הדרישות שלכם מהמטבח ואיזה עיצוב מתאים לכם. השאלון המלא מגיע אליי במייל ומאפשר לי להוביל אתכם ישר אל המטרה מבלי לבזבז זמן.
אחרי שאקבל את השאלון ואוודא שיש בידי את כל המידות הנדרשות לתכנון נקבע פגישה.


שלב 2- בחינת אלטרנטיבות

בפגישה אנחנו נבחן אפשרויות שונות של מטבחים, נשווה ביניהן, ונגלה יחד מהו המטבח המתאים לכם.

לכל תכנית מטבח יש יתרונות וחסרונות. שטחי אחסון ושטחי עבודה (מה שמכונה שיש) בדרך כלל מתחרים ביניהם על המרחב. אותו דבר לגבי מרחב ישיבה ושטחי אחסון. כשרואים את האפשרויות השונות בתלת מיימד הרבה יותר קל להבין מה באמת ישרת אתכם טוב יותר, ולבחור את מוצרי החשמל שישתלבו במטבח בצורה מוצלחת.


שלב 3- דיוק התכנית הנבחרת

מהם גבהי המגירות שינצלו את שטחי האחסון העומדים לרשותנו בצורה הטובה ביותר? איפה נשים את המיקסר, הנינג'ה מכונת הקפה? איך נאחסן את הבצל ותפוחי האדמה? באיזה מנגנון נבחר להסתיר את הטוסטר ואופה לחם הלחם?… אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, וביחד אנחנו לא משאירים אף פרט ליד המקרה.


שלב 4- עיצוב המטבח

אם הצלחתם למצא תמונה המשקפת את התחושה אותה תרצו לקבל במטבח החדש שלכם, אני אצליח לתרגם אותה לחומרים ומרכיבים שיעשו זאת. אולמות התצוגה מלאים בחומרים צבעים וטקסטורות : פורמיקה רגילה, תלת מיימד וננו, פולימר, לאק, סיינכרון, אקריל, שלייף לאק, צבע מט משי, סופר מט, מבריק. זכוכית אלומיניום, פורניר, עץ מלא ועץ תלת שכבתי… אלה חלק מהאפשרויות. לכל חומר יש יתרונות וחסרונות, ואני שולטת בכולם. אחרי שאכיר אתכם (צרכים העדפות ותקציב) אוכל להתאים לכם חזיתות וצבעים שלא יאכזבו אתכם. לבחור כיור ומשטח עבודה תאורה כסאות וכ"ו שישרתו אתכם נאמנה.


שלב 5- מכרז לבחירת חברת מטבחים / נגר

בסיום הפגישה תקבלו ממני חוברת הכוללת הדמיות תלת ממדיות של המטבח מכל הכיוונים. תכנית נגרות מפורטת. ומפרט טכני. באמצעות החוברת תוכלו לקבל מחברות המטבחים ומהנגרים הצעות בדיוק על אותו המטבח. כך תוכלו להשוות ולגלות איפה הכי משתלם לבצע את הרכישה.
שיטת המכרז הוכיחה עצמה כבר שנים. היא חוסכת ללקוחותיי אלפי שקלים רבים. הספקים מעריכים את העבודה המדויקת שלי, ולא מבזבזים את זמנם של הלקוחות. הם נותנים להם הצעות אטרקטיביות, ומדלגים על המשא ומתן המתיש. מדלגים על המשא ומתן המתיש ונותנים ישר את ההצעות המחיר האטרקטיביות ביותר.


שלב 6- הורדה לביצוע

אחרי המדידה המילימטרית שמבצע ספק המטבחים שבחרתם, אתם תוזמנו לפגישה שנקראת הורדה לביצוע (מוזמנים לקרא עליה בהרחבה כאן)

בפגישה הזו אנחנו מוודאים שכל המידות והפרטים מדוייקים ושבחירת החומרים נכונה. שהמשטחים הביור מכשירי החשמל והחזיתות עובדים בהרמוניה. אני מוודאה שהתכנית שהיא בעצם החוזה עליו אתם חותמים עם חברת המטבחים מדוייקת ותואמת לציפיות.

עיצוב מטבחים און ליין

בתחילת דרכי הגעתי לכל הלקוחות הביתה. זה מאוד נחמד לפגוש את האנשים בסביבה הטבעית שלהם ולהתרשם מהמרחב באופן בלתי אמצעי. עם השנים הדרכים הפכו יותר ויותר פקוקות, אנשים למדו שמעצבת מטבחים פרטית זה לא מותרות, אפילו ואולי דווקא כשאין להם תקציבים גבוהים. כדי להנגיש את השירות לכולם התחלתי לייעץ גם בסטודיו על סמך סרטונים ותמונות של הבית, ומדידה של החלל שהלקוחות ביצעו בעצמם (לא מסובך אני אדריך אתכם). ואז הגיעה הקורונה. ובמקום הפגישה בסטודיו נפגשתי עם אנשים בזום. אתם רואים על המסך במחשב בביתכם את התכניות וההדמיות און- ליין, וזאת אותה הפגישה בדיוק רק בלי לבזבז נסיעות וחניה ובייבי סיטר. אחרי שנתיים של עבודה בזום אני יכולה להגיד בפה מלא שזה עובד וכולם יוצאים מרוצים!

אז איך תרצו להיפגש? אצלכם בבית? בסטודיו? או בזום?
תתקשרו ונתאם.